Symptome von Co-Infektionen bei Borreliose

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Ich fände es gut wenn wir hier die Symptome der Coinfektionen zusammentragen könnten. Es wäre wichtig, da es maßgeblich so scheint, als ob ein Großteil der Borreliose Erkrankungen evtl. gar keine reine Borreliosen sind sondern manchmal auch Bartonella oder Babesien Infektionen, oder auch beides oder alles gemischt. Das ist schwierig, weil es kaum Tests gibt.

Es ist aber wichtig, weil es Fälle gibt wo AB nichts nützt oder wenig bringt. Die Co-Infektionen brauchen aber andere AB's... Das Thema ist kompliziert und viel unerforschter als Borreliose.


Aus dem Lymenet....

Bartonellosis

Common symptoms of bartonellosis include:

___Fatigue (often with agitation, unlike Lyme disease, which is more exhaustion)

___Low grade fevers, especially morning and/or late afternoon, often associated with feelings of "coming down with the flu or a virus"

___Sweats, often morning or late afternoon (sometimes at night) - often described as "thick" or "sticky" in nature

___Headaches, especially frontal (often confused with sinus) or on top of head

___Eye symptoms including episodes of blurred vision, red eyes, dry eyes

___Ringing in the ears (tinnitus) and sometimes hearing problems (decreased or even increased sensitivity - so-called hyperacusis)

___Sore throats (recurring)

___Swollen glands, especially neck and under arms

___Anxiety and worry attacks; others perceive as "very anxious"

___Episodes of confusion and disorientation that are usually transient (and very scary); often can be seizure-like in nature

___Poor sleep (especially difficulty falling asleep); poor sleep quality

___Joint pain and stiffness (often both Left and Right sides as opposed to Lyme which is often on one side only with pain and stiffness that changes locations)

___Muscle pains especially the calves; may be twitching and cramping also

___Foot pain, more in the morning involving the heels or soles of the feet (sometimes misdiagnosed as plantar fasciitis)

___Nerve irritation symptoms which can be described as burning, vibrating, numb, shooting, etc.

___Tremors and/or muscle twitching

___Heart palpitations and strange chest pains

___Episodes of breathlessness

___Strange rashes recurring on the body often, red stretch marks, and peculiar tender lumps and nodules along the sides of the legs or arms, spider veins

___Gastrointestinal symptoms, abdominal pain and acid reflux

___Shin bone pain and tenderness

Bartonella is a bacterium that causes illness, the most commonly known of which is a disease called "Cat Scratch Fever." Thousands of known cases of Bartonella occur in the U.S. each Year, with the vast majority of known cases due to bites from fleas that infest cats or infected dogs (may also occur directly from bites and scratches from infected dogs or cats). Bartonella can also be transmitted by ticks that transmit Lyme Disease. In fact, in a study published recently, deer ticks from New Jersey had a higher prevalence of Bartonella organisms than of Lyme organisms.

It is unclear whether the organism that we see transmitted along with Lyme disease is actually a Bartonella species (such as B. henselae or B. quintana) or is "Bartonella-Like Organism" (BLO) that is yet to be fully identified. While BLO has features similar to organisms in the Bartonella family, it also has features slimiar to the Mycoplasma and the Francisella (causes tularemia) families.

_________________


Babesiosis

As with other co-infections, there is a lot of overlap of symptoms between Lyme disease and Babesiosis. An accumulation of the following signs and symptoms probably warrant testing and/or treatment of Babesiosis:

___Chills

___Fatigue and often excessive sleepiness

___High fever at onset of illness

___Night sweats that are often drenching and profuse

___Severe muscle pains, especially the large muscles of the legs (quads, buttocks, etc.)

___Neurological symptoms often described as "dizzy, tipsy, and spaciness," similar to a sensation of "floating" or "walking off the top of a mountain onto a cloud"

___Depression

___Episodes of breathlessness, "air hunger", and/or cough

___Decreased appetite and/or nausea

___Spleen and/or liver enlargement

___Abnormal labs (low white blood count, low platelet counts, mild elevation of liver enzymes, and elevated sed rate)

___Headaches (migraine-like, persistent, and especially involving the back of the head and upper neck areas)

___Joint pain (more common with Lyme and Bartonella)

___anxiety/panic (more common with Bartonella)

___Lymph gland swelling (more common with Bartonella and Lyme)
 
Der CO Thread...

Hallo Guitarguy,

das ist eine gute Idee, nur sollte dies bitte auch für jeden verständlich sein und somit in deutsch bzw. wenn, mit Übersetzung bitte!;)

Viele Grüße Quittie
 
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Bartonellen:


· Rote Papeln
· Geschwollene Lymphknoten
· Fieber
· Schüttelfrost
· Kopfschmerzen (vor allem in der Scheitelregion)
· Schwindel
· Augenstörungen (u.a. Konjunktivitis)
· Schmerzende Füße (vor allem am Morgen)
· Hörempfindlichkeit (Akkusis)
· Schienbeinschmerzen
· Muskelschmerzen
· Halsschmerzen / Heiserkeit
· Starke Erschöpfung
· Agitation
· Schlaflosigkeit
· Angst/Panikzustände
· Enzephalitis
· Gastritis
· Bauchschmerzen
· Hautausschläge
· Knoten und Verhärtungen auf und unter der Haut
· Unnormale Blutergüsse / ungewöhnliche blaue Flecken / Einblutungen in variierender Form
· Striae, Krampfadern (die wieder verschwinden)
· Psychiatrische Störungen (mild bis schwer)


Dr. Schallers Symptomliste:


- Dehnungsstreifen
- erbsengroße braune Flecken
- krustige Leberflecke
- helle Flecken (Verlust der Pigmentierung)
- Besenreiser
- geplatzte Adern, Äderchen
- Couperose (Gefäßerweiterung im Bereich des Gesichts)
- Schwellungen in verschiedenen Bereichen des Körper, die aussehen wie Ödeme, aber nicht weggehen, wenn eine Delle gedrückt wird
- Knoten entlang des Schienbeins
- Vertiefungen in der Haut
- Knötchen wie eine Murmel, die man nicht bemerkt, bis man sie findet - und weh tun, wenn sie gedrückt werden
- Papeln
- rote oder violette Streifen
- Blutergüsse (blaue Flecken)

Bartonellen verursachen:

-Angst und Irritation
-Depersonalisation - Gefühl, von sich getrennt zu sein
-Motivationsverlust
-Schwierigkeit, Glück zu empfinden.
-Gedächtnisprobleme und Wortfindungsstörungen - vor allem Substantive


Hier noch mehr Bartonellose-Infos:

CA Campbell: Hoffnung für Lyme-Borreliose-Patienten

www.b-c-a.de/fileadmin/img/bc...008deutsch.pdf

www.praxis-berghoff.de/dokume...rtonellose.pdf
 
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Ich wollte mal eine sehr wichtige Anmerkung machen.Man liest immer wieder (Hopf-Seidel, Deutsches Borreliose Bund), daß sich eine Frühborreliose durch eine Grippe ohne Husten und Schnupfen äußern kann (natürlich auch ohne EM).Leider ist dies FALSCH!!! Denn bei einer Co-Infektion mit Ehrlichien kann sich die Borreliose durchaus als eine Grippe mit Erkältungssymptomen wie Husten, Schnupfen, Sinusitis äußern.Denn Ehrlichien können die Luftwege infizieren und dort Entzündungen hervorrufen!

https://www.medizin.de/ratgeber/themen-a-z/e/ehrlichiose.html
 
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Super Info! Danke!

Sorry, aber die meisten Infos sind leider auf Englisch. Das liegt daran das die US Infos einfach aktueller sind....

Hier ganz frisch!!!

CO-INFECTIONS IN LYME
Nearly universal in chronic Lyme
• Symptoms more vague, and overlap
• Diagnostic tests LESS reliable
• Co-infected patients are more ill and more difficult to treat
• Lyme treatments do not treat Babesia, Bartonella or viruses
• One reason for “treatment-resistant” Lyme
• Bartonella, Babesia, Anaplasma, Ehrlichia, Mycoplasma, Viruses, Nematodes?
• ?Others

BARTONELLA-LIKE ORGANISMS (“BLO”)

• More prevalent in NJ ticks than even Borrelia!
• Clinically, seems to be a different species than “cat scratch disease” (?Tularemia)
• Persistent CNS symptoms despite Lyme Rx
• CNS symptoms out of proportion to physical
– Irritability, anxiety, insomnia, seizures, rage attacks, encephalopathy-encephalitis, psychiatric syndromes,
– Also gastritis, rashes, tender skin nodules, sore soles, AM fevers, light night sweats
• CSD serologies and PCR tests are insensitive!
– Miss up to 80% of clinically defined cases
• Bartonella FISH soon to be available

BARTONELLA-LIKE ORGANISMS- TREATMENT-
• Levofloxacin (Levaquin) is drug of choice- 500 mg daily, and consider adding a proton pump inhibitor
• Cell wall drugs suppress but do not kill BLO, but may synergize with fluoroquinolone
• Rifampin and metronidazole may be alternatives
• Erythromycins alone totally ineffective, and may inhibit concurrent fluoroquinolone. However, may work if given with rifampin
• Response to doxycycline alone variable but usually poor- may be combined with rifampin
• Combination of rifampin + Bactrim has had some success
• Treat for 1 to 3+ months if tolerated

PIROPLASMS (Babesia species)
• Many different species found in ticks (13+). Can test for only B.microti and B.duncani
• B. duncani more difficult to treat than B. microti
• Diagnostic tests insensitive
• Chronic persistent infection documented
• Infection is immunosuppressive
• Renders Lyme more severe and more difficult to treat, with worse symptoms and more organ damage

BABESIOSIS- ACUTE AND CHRONIC INFECTIONS
• Acute-
– Abrupt onset of symptoms; no rash
– Spectrum of mild to severe presentations
– Can be fatal!
• Chronic-
– Symptoms blend with those of Lyme and diagnosis often missed

BABESIA TESTING
• Standard smears useful only for acute infections !
– Smears universally negative after two weeks
• Enhanced smears-
– Buffy coat
– Prolonged scanning, with digital photography
• Fluorescent in-situ hybridization assay
– Fluorescent-linked RNA probe
– Increases sensitivity 100-fold over conventional Giemsa-stained smears
• PCR and serology
• All methods are of low yield, but may not overlap! Therefore, recommend use all available tests

DIAGNOSING ACUTE BABESIOSIS
• Acute onset of symptoms
– Sweats, high fever, chills, headache, dark urine, acute hemolytic anemia, severe illness
• Blood smear usually reliable
• Serologic tests may convert within one week, but not always reliable
• Rule out other acute infections

DIAGNOSING CHRONIC BABESIOSIS
• Acute onset of initial illness
• Incomplete response to Lyme treatments
• **Symptoms more severe than expected with Lyme alone**
• Also:
– Marked night sweats which may cycle every several days
– Air hunger, cough
– Severe persistent headaches
– Unrelenting fatigue
– Off balance- “tippy”, not vertigo
• ANY positive test in proper clinical setting

TREATING BABESIOSIS
• Is a parasite, so is treated differently than Lyme, but can be treated concurrently while on Lyme medications
• Mepron (atovaquone) 5+ cc bid, plus azithromycin 600 mg daily for 4 to 6 months minimum, but higher doses may be needed, especially with B. duncani
• Oral clindamycin + quinine rarely used as first line
• Malarone (atovaquone + proguanil), 6+ tabs daily
• Added sulfur (Bactrim DS), 2 to 4 daily
• Added metronidazole (Flagyl), 750 to 1500 mg/d
• Always add artemesia or artemesenin but must be given in cycles- 2-3 weeks on, and 1-2 weeks off
• No Co-Q 10
• In extremely difficult cases, IV clindamycin may be helpful

EHRLICHIOSIS AND ANAPLASMOSIS
• Less common than the other tick-borne infections
• Acute and chronic forms
• Acute- rarely, causes a spotted rash
– Abrupt onset, high fever, muscle pain, headache, low WBC count, elevated liver enzymes
• Chronic-
– Headaches and muscle soreness
– Persistent leucopenia
– Test with serology, PCR or smear
• Treat with doxycycline for 2 to 4 weeks
• Fluoroquinolones and rifampin MAY be (poor) alternatives

MYCOPLASMA
• “Chronic fatigue” germ
• Not clear its origin or source
• More often seen in the immunosuppressed
• Test with serial PCRs (still insensitive)
• Treat with doxycycline and/or a fluoroquinolone, and add hydroxychloroquine (Plaquenil)
• Erythromycins & rifampin, with added hydroxychloroquine OK but less effective
• Treat for three years?
• Restoring better immune function is probably the best approach

OTHER CO-INFECTIONS
Especially in the chronic Lyme and immunosuppressed patients
• Viruses: TBE, West Nile, HHV-6, CMV, other herpes, bornavirus
• Chlamydia, Yeasts, Q-fever?, XMRV?, Others?

SORTING IT ALL OUT !
• LYME-
– Multisystem, 4-week cycles, afternoon fevers, no sweats, gradual onset of illness

• BARTONELLA-
– CNS out of proportion to skeletal
– CNS irritability, GI, Sore soles, sub Q nodules, AM fevers, light sweats, gradual onset of illness

• BABESIA-
– Sweats, fatigue, global headaches, air hunger, cough, hypercoaguable, cycles every few days, rapid onset, very severe Lyme symptoms

• EHRLICHIA-
– Headaches (knife-like), muscles, low WBC, elevated liver function tests, rapid onset

• MYCOPLASMA-
– Fatigue, poor exercise tolerance, slow or minimal response to antibiotics, lots of neuropathy

TREATMENT
More Than Antibiotics!
• Enforced rest, No caffeine, No alcohol, No smoking at all, Low carb, high quality protein diet
• Daily vitamins and other nutritional support, Maintain hydration, Exercise program, Never any steroids!

CLINICAL MEDICINE IN THE 21ST CENTURY: LYME DENIALISM
• If the test does not show it, it does not exist
• If organized medicine did not discover it, it does not exist
• New illnesses become real only after years or decades of clinical trials
• But– will not perform clinical trials on something that does not exist!

WHAT MUST BE DONE
• EDUCATION: Become your own advocate
• AWARENESS: Keep up with not only the latest medical news, but also the political developments
• ADVOCACY: “We will not go away”; Support those who support you
• NEVER GIVE UP
 
Hi,

die Symptomlisten sind zwar gut, aber ich denke, letztendlich können alle Symptome rein theoretisch auch von der Borreliose kommen. Man muss es also anscheinend wirklich so machen wie die in Amerika und soviele Coinfekte bei der Therapie mit abdecken wie möglich. Ist alles ein großer Mist.


Grüße an Alle
 
Hi,

die Symptomlisten sind zwar gut, aber ich denke, letztendlich können alle Symptome rein theoretisch auch von der Borreliose kommen. Man muss es also anscheinend wirklich so machen wie die in Amerika und soviele Coinfekte bei der Therapie mit abdecken wie möglich. Ist alles ein großer Mist.


Grüße an Alle

Ja, wenn man sich für die Diagnose rein an den Symptomen orientiert, ist das nicht unbedingt klärend, sondern eher verwirrend!:rolleyes:

Deshalb brauchen wir wirklich verlässige diagnostische Tests, am Besten keine serologischen, sondern direkte Nachweisverfahren!

Im Frühstadium wäre z.B. eine Dunkelfeldmikroskopie denkbar, da noch viele Erreger vermutlich im Blut zu finden sind.
 
laut einiger ärzte kann man borellien ganz einfach unter dem mikroskop im blut erkennen. der test kostet 5€ und viele ärzte verstehen nicht, wieso es nicht gemacht wird!



Übrigens ein sehr interessanter Kanal!

https://www.youtube.com/user/huhnibuhnii
 
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Klinghardt, so crazy man ihn finden mag, hat damit auch festgestellt, dass sich die Borrelien auch in Sexualsekreten finden lassen, und damit auch auf diesem Weg übertragbar sind.

Es wäre tatsächlich mal interessant ob ein miskropischer Befund anerkannt würde, insbesondere für die seronegativen.

LG
Cheyenne
 
Klinghardt, so crazy man ihn finden mag, hat damit auch festgestellt, dass sich die Borrelien auch in Sexualsekreten finden lassen, und damit auch auf diesem Weg übertragbar sind.

Es wäre tatsächlich mal interessant ob ein miskropischer Befund anerkannt würde, insbesondere für die seronegativen.

LG
Cheyenne


Das ist keine schlechte Idee, doch wer und wo kann man solcher Test machen lassen und was kostet er?


@...GuitarGuy

Ich kann mir nicht vorstellen, dass dieser nur 5 Euro kosten soll?


lg Dora
 
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EBV



- Chronische Müdigkeit - bis zum kompletten CFS (Nervus vagus)
- Innere Unruhe (Nervus sympathicus)
- Kopfschmerzen (verschiedener Großhirnbereiche)
- Schwindel (Infektion des Gleichgewichtsorgans oder des Hör- und Gleichgewichtsnervs)
- Epilepsie (Infektion bestimmter Gehirnbereiche)
- psychische Störungen (Infektion bestimmter Gehirnbereiche und des Nervus sympathicus)
- Leicht erhöhte (subfebrile) Körpertemperatur, zeitweilig bis 38°C, besonders bei Kindern (Infektion verschiedener Körperbereiche,
insbesondere des Temperaturzentrums im Gehirn)
- Konzentrationsstörungen bis hin zu ADS (= Aufmerksamkeits-Defizit-Syndrom,
meistens in Verbindung mit einer toxischen Belastung des Gehirns und Allergien
- Schlafstörungen (Infektion der Schlafzentren)
- Nervenschmerzen (Infektion verschiedener sensibler Nerven)
- Schilddrüsenstörungen (Über- und Unterfunktion, Infektion der Schilddrüse)
- Herzklopfen, Herzrhythmusstörungen, Herzziehen bis hin zu Herzschmerzen (Infektion des Reizleitungssystems,
Plexus cardiacus und/oder Herzmuskels)
- Leberfunktionsstörungen (Hepatopathie) mit oder ohne erhöhten Leberwerte (Infektion der Leber)
- Verdauungsbeschwerden wie Blähungen und weicher Stuhl bis hin zu Durchfall (Infektion der Bauchspeicheldrüse
mit einer Verringerung der Enzymproduktion)
- Schmerzen im linken Oberbauch (Infektion der Bauchspeicheldrüse)
- chronische Nierenbeschwerden, z. B. Nierenschmerzen, Blut und/oder Eiweiß im Urin (Infektion der Nieren)
- Milzvergrößerung (Infektion der Milz)
- Lymphknotenschwellungen (Lymphknoteninfektion)
- Rheumaähnliche Muskelschmerzen (Infektion von Muskeln)
- Rückenschmerzen (Infektion der Rückenmuskulatur)
- rheumaähnliche Gelenkbeschwerden (Infektion von Gelenken)
- Blutbildveränderungen (Infektion und Zerstörung von bestimmten Blutkörperchen)
- EBV-bedingte Granulozytopenie, Lymphozytopenie oder Thrombozytopenie (=Verminderung der Granulozyten bzw. Lymphozyten
oder Thrombozyten im Blut. Im Extremfall kann es auch zur Panzytopenie kommen, der Verminderung aller Blutkörperchen.)
- Hodenschmerzen (Infektion der Hoden)
- Prostataentzündung (Infektion der Vorsteherdrüse) und Mitverursachung von Prostatakrebs
- Eierstockschmerzen (Infektion der Eierstöcke)
- Mitverursacher von Krebs und Leukämie




EPSTEIN BARR VIRUS - Die EBV (Epstein Barr Virus) Schwerpunktpraxis Naturheilzentrum Hollmann
 
Das ist keine schlechte Idee, doch wer und wo kann man solcher Test machen lassen und was kostet er?


@...GuitarGuy

Ich kann mir nicht vorstellen, dass dieser nur 5 Euro kosten soll?


lg Dora


Lass den Abstrich bei der Frauenärztin mikrospieren, oder im KH machen die auch. Weiß allerdings nicht ob man dann mit dem Preis hinkommt.

@Kari: Der BCA und der Berghoff Link funktionieren bei mir nicht.

Bartonellen haben einen sehr spezifischen Schmerz am Scheitel, den Eispickelschmerz, als ob jemand mit einem Nagel in den Kopf haut.

LG
Cheyenne
 
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